Aquest testimoni és una de les veus que conformen el reportatge «Crònica testimonial de la Diada de les TIC 2025«, que pròximament publicarem.
En el marc de la Diada, la Susana Cabos va moderar una taula centrada en el pensament crític i l’humanisme digital. El debat va girar entorn d’una qüestió fonamental: com afrontar una transformació digital accelerada sense que aquesta ens desconnecti de la nostra essència humana, entenent que la tecnologia ja no és només una eina, sinó un entorn que reconfigura com pensem i ens relacionem.
Durant la sessió, es van aportar diverses perspectives complementàries. La Susana va abordar la importància dels valors i l’ètica com a fonaments imprescindibles de la innovació. Altres ponents van tractar la gestió del talent i la motivació, mentre que en Jaume (ex-CEO d’InfoJobs) va explicar com aterrar aquests conceptes dins les organitzacions i l’Òscar va aportar una visió corporativa centrada l’impacte social.
Les conclusions van destacar que el propòsit i la cultura són el veritable avantatge competitiu. Es va consensuar que la tecnologia ha d’estar al servei de les persones, i no a l’inrevés, ja que la digitalització sense ètica genera desconnexió. En definitiva, la pràctica de l’humanisme digital implica liderar amb propòsit, aplicar l’ètica tecnològica i posar sempre les persones al centre per garantir tant el benestar com la productivitat.